Photobucket

Friday, August 1, 2014

Salam Buat Baby Comel

Tidak pernah aku menduga
Tidak pernah aku menyangka
Bertemu wajah yang sering menghiasi mimpi-mimpiku
Di taman astakona ini

Dengan penuh kerinduan
Baby Comel aku tatap sepuasnya
Ada riak kurang senang
Ada tanda duka di balik wajahnya
Bersama buih-buih kerinduan
Aku hulurkan jemariku
Mengusap wajah kesayanganku
Pantas jemariku ditepis
Aku mendongak
Seraut wajah secantik bidadari
Memeluk Baby Comel kesayanganku
Lalu membawa bersamanya
Membelah langit ke tujuh
Baby Comel makin menghilang

Aku menjerit memanggil-manggil
Nama Baby Comel
Kembalilah sayang ke pangkuanku
Hingga lelah nafasku
Namun bayangan Baby Comel
Telah ghaib
Di balik awan

Silau sinar mentari di ufuk timur
Menyedarkan aku
Berakhirnya pertemuan di hujung mimpi
Terpaku aku merenung seraut wajah
Di bingkai mimpi semalam
Aku sadari kini
Baby Comel bukan milikku
Berkurun lama Baby Comel telah pergi
Meninggalkan aku di sini
Selamat Sejahtera Baby Comel
Semoga bahagia di sana......

Ilusirasa : roussenie 01082014

No comments:

Post a Comment