Photobucket

Thursday, September 4, 2014

Syahdunya Hati Ini

WARGA SMK KUALA NERANG PRIHATIN
Hari ini adalah hari paling sibuk bagi Cikgunie. Pagi-pagi lagi terpaksa bergegas ke hospital kerana anak murid Cikgunie terlibat dengan kemalangan dalam perjalanan ke sekolah. Apabila balik dari hospital, Cikgunie pun parking kereta di hadapan kantin kerana petang nanti Cikgunie ada mesyuarat di PPD. Jadi senang Cikgunie hendak keluar.
Entah terlupa atau suratan takdir Cikgunie terlupa menutup cermin sebelah penumpang hadapan kereta. Kebetulan pula tengahari tadi Cikgunie mengadakan 'spot check' kepada murid-murid perempuan Tingkatan 3 dan 4. Semasa menjalankan tugas, Cikgunie tidak pernah membawa telefon bimbit atau beg tangan. Cuaca pula mendung dan hujan boleh turun bila-bila masa. Guru-guru yang sedang makan di kantin pun berusaha menghubungi Cikgunie. Ada juga yang menghantar SMS dan ada yang hantar mesej melalui aplikasi 'Telegram' kepada Cikgunie. Namun semua itu tidak sampai kepada Cikgunie kerana telefon bimbit berada di pejabat. Akhirnya hujan pun turun dengan lebatnya pada jam 12.45 tengahari. Jam 1.00 petang selesai 'spot check' Cikgunie pun masuk pejabat.
Kerani memberitahu Cikgunie bahawa ramai guru menghubungi Cikgunie untuk memaklumkan cermin kereta Cikgunie yang tidak ditutup. Cikgunie pun bergegas ke kantin. Dalam hati Cikgunie membayangkan lencun kerusi sebelah pemandu fibadahi hujan.
Namun apabila sampai di tempat parking kereta, dua tiga orang guru lelaki dibasahi hujan. Rupa-rupanya mereka mengambil bendera-bendera yang berada di sekitar kantin untuk menutup cermin kereta Cikgunie. Alhamdulillah. Kusyen sebelah pemandu kereta Cikgunie cuma terkena tempias air dan tidak basah sedikit pun. Sesungguhnya Warga Guru SMK Kuala Nerang sangat prihatin. Terima kasih Cikgu Syukri, Cikgu Jamili dan Cikgu Chalar. 

No comments:

Post a Comment