Photobucket

Tuesday, September 30, 2014

TARGET SOALAN KARANGAN SPM 2014

Sebenarnya banyak tajuk yang Cikgunie nak kongsi dengan semua calon SPM 2014 termasuk anak Cikgunie. Namun keadaan semasa yang masih panas dengan soalan bocor UPSR membuatkan mulut Cikgunie terkunci dan tangan seolah-olah terikat sedangkan hati Cikgunie terjerit-jerit hendak meluahkan apa yang Cikgunie ramalkan. Kepada Phong yang menghantar emel meminta soalan pembayang dan calon SPM sekalian, Cikgunie mohon maaf banyak-banyak. Cikgunie akan secara tidak langsung tentang target tajuk-tajuk popular yang berkemungkinan keluar dalam SPM pada 3 November 2014 nanti.

Untuk soalan dimensi diri iaitu soalan nombor 1 Bahagian B, cuba baca dan buat karangan jenis petbahasan bertajuk KEHIDUPAN DI ASRAMA MAMPU MENINGKATKAN KUALITI PELAJAR.

Untuk soalan dimensi keluarga dan masyarakat pula cubalah menulis karangan perbincangan bertajuk PERANAN IBU BAPA MENGGALAKKAN ANAK-ANAK MENGIKUTI KURSUS-KURSUS DAN PROGRAM MOTIVASI.

Untuk soalan dimensi dalam negara pula cubalah menulis tajuk USAHA-USAHA KERAJAAN MEMAJUKAN INDUSTRI PELANCONGAN DI NEGARA KITA SEMPENA TAHUN MELAWAT MALAYSIA 2014.

Selamat menulis karangan. Minggu hadapan Cikgunie akan tulis karangan lengkap salah satu tajuk karangan di atas. Ingat, tajuk yang Cikgunie bagi ini bukan soalan ramalan tapi calon-calon sekalian perlu buat latih tubi.

No comments:

Post a Comment