Photobucket

Thursday, October 13, 2011

KEMBOJA DI PUSARA~~


Secebis kenangan berguguran di kelopak ingatan
Berderai satu persatu di halaman sengsara
Dalam keterpaksaan
Aku kutip segala derita jiwa
Aku himpunkan di perdu nestapa
Awan pilu mengundang lara
Mendung sayu pun berarak hiba
Langit lazuardi bertukar kehitaman
Sabung menyabung halilintar di dada kecewa
Lalu hujan tangisan pun bergema
Mengalunkan irama sendu
Mengiringi sebuah pemergian
Kematian sebuah perasaan
Penuh luka menjerat rasa
Bersemadi di pusara sepi
Bertemankan pepohon kemboja..


Di sini berdiri aku
Di hadapan pusara tanpa nesan
Terbiar sepi di keheningan pagi
Memutih kelopak kemboja memayungi pusara
Lantas aku sirami air mata kasih
Bersama sedu sedan
Aku menyedut wangian bebunga kemboja
Membuai perasaan membelai rawan
Sebening hatiku yang berkocak
Merelakan sebuah perpisahan abadi
Pemergian perasaan yang tiada nama
Ke alam yang tiada ruang....

Saat senja melabuhkan tirai
Aku mengusung luka yang semakin sarat
Pusara sepi aku tinggalkan
Kemboja memutih aku tinggalkan
Pesananku kepada kemboja putih
Payungilah pusara sepi ini
Sehingga aku kembali
Pada musim-musim rindu
Yang mendatang...
Tinggallah pusara sepi...
Tinggallah kemboja putih
Aku pergi untuk kembali....

ilusirasa : rouusenie ar 114813102011....


No comments:

Post a Comment