Photobucket

Thursday, April 24, 2014

AKU CINTA PADAMU


Lelaki pasangannya wanita. Wanita pelengkap hidup seorang lelaki. Lelaki idaman setiap wanita kerana wanita dijadikan daripada tulang rusuk lelaki. 

Hakikat inilah yang menjadikan seseorang lelaki itu ego. Kenapa lelaki ego? 

Kajian mendapati bahawa keegoan seseorang lelaki itu bergantung kepada status quo. Semakin tinggi pangkat seorang lelaki, egonya semakin tinggi. Begitu juga dengan seorang suami @ lelaki. 

Seseorang suami tidak akan meluahkan perasaan rindu dan sayangnya terhadap isteri mereka. Bagi mereka cukuplah kalau membahagiakan isteri mereka dengan memberikan setiap permintaan isteri mereka atau membelikan hadiah untuk isteri mereka. 

Para isteri @ wanita pula sangat mendambakan ungkapan “I LOVE YOU!” atau “I MISS YOU!” daripada pasangan mereka. Namun berapa keratkah para suami @ lelaki ini yang mengungkapkan ungkapan tersebut sebulan sekali, setahun sekali atau seumur hidup sekali terhadap isteri mereka? Sangat sedikit. 

Berbeza dengan pasangan yang bercinta. UngkapanAKU CINTA PADAMU!” sering meniti dan membasahi bibir mereka. PerkataanAKU CINTA PADAMU!” tidak perlu dibazirkan tetapi jangan kita membuangnya kerana perkataan itu sangat bernilai bagi mereka yang tahu menghargainya.

Hidup ini adalah anugerah kepada seseorang dan menjadi sumpahan kepada seseorang tetapi bagi sesetengah orang hidup ini satu peperangan.



No comments:

Post a Comment