Photobucket

Wednesday, December 18, 2013

LATIHAN MENULIS PERENGGAN KARANGAN

LATIHAN MENULIS PERENGGAN DENGAN PERKATAAN SINONIM

Tunang kakak saya seorang pemuda yang baik. Kakak saya sememangnya mencintai ……….tersebut. ……… itu berbudi bahasa dan sangat rajin membantu kakak. Kakak telah membuat keputusan yang tepat apabila memilihnya sebagai bakal ………. ………idaman kakak sudah pasti akan membahagiakan dirinya. Saya berharap pada suatu hari nanti saya juga akan bertemu ……….. idaman saya yang sepertinya.

JAWAPAN


Tunang kakak saya seorang pemuda yang baik. Kakak saya sememangnya mencintai jejaka tersebut. Lelaki itu berbudi bahasa dan sangat rajin membantu kakak. Kakak telah membuat keputusan yang tepat apabila memilihnya sebagai bakal suami. Teruna idaman kakak sudah pasti akan membahagiakan dirinya. Saya berharap pada suatu hari nanti saya juga akan bertemu kekasih idaman saya yang sepertinya.

No comments:

Post a Comment